RBK hovedpunkter

Rosenborg Ballklub

  • Markedsføring og salg av sesongkort og billetter til hjemmekamper på Lerkendal Stadion.

I mitt siste år i RBK satte vi uoffisiell Norgesrekord med et publikumssnitt på 20 000.

 

  • Deltakende i utviklingen av kampdagtilbudet; ivaretakelse av dialog og relasjoner med de viktige målgruppene; familier og ‘Kjernen’ (: Familieparken og klubbens spesialutviklede tilbud, bl.a. med egen pub og  tribuneseksjon, til de mest trofaste supporterne, ‘Kjernen’).
    • Daglig budsjett- og målansvar for billettinntekter og -kostnader, samt gjennomføring av alle faste og varierende (e-marketing, geriljamarkedsføring) markedsføringstiltak, for hjemmekamper. Kontakt med reklamebyrå og annonsemedier.
    • Markedsanalyse (kvalitative og kvantitative, annonsetester, dybdeintervjuer, kjøpsmønster, omdømmeundersøkelser, markedsovervåkning (Google analytics), m.m.). Strategi, forretningsutvikling og merkevarebygging inngikk som integrerte oppgaver i det daglige arbeidet.
    • Nettmarkedsføring.

 

  • Prosjektleder RBK Fanklub.
    • Forretningsmodell- og konseptutvikling. Prosjektledelse. Gjennomføring/realisering.
    • Dialog og relasjonsbygging med medlemmene i klubben. Fanklubben var et tilbud der høy service og god tilstedeværelse var avgjørende for å møte medlemmenes forventninger.
    • Utvikle og levere innhold til eget nettsamfunn for fanklubben med eksklusivt innhold.